Skip to main content
Loading...

Vraag naar zelfbedieningsbar door verenigingen neemt toe door gebrek aan vrijwilligers en de gevolgen van Corona

Steeds meer verenigingen willen een zelfbedieningsbar i.v.m. het teruglopen van het aantal vrijwilligers en de gevolgen van Corona. Daarbij wil het bestuur dat er eerst betaald wordt, voordat getapt kan worden. Met de zelfbedieningsbar is de procedure bij uitgifte van geautomatiseerde producten als volgt: De producten dienen op de kassa aangeslagen te worden. Vervolgens rekent men af met bank- of ledenpas. Daarna worden de geautomatiseerde producten vrijgegeven om in de gekochte aantallen getapt te worden.

  • Creo cashless zelfbedieningskassa

 

Bij veel verenigingen is het moeilijk om rendement te behalen. Als al de niet betaalde drankjes en het tapverlies bij elkaar opgeteld wordt, is dat op jaarbasis een behoorlijke winstderving die bij veel verenigingen tussen de 20% en 40% blijkt te liggen. De zelfbedieningsfunctionaliteit van Creo betaalsystemen en Van Duijnen Horeca lost dat probleem op en verdient zichzelf dan ook in korte termijn terug.

Naast de 'basis zelfbedieningsfunctionaliteit' bieden Creo en Van Duijnen nog veel meer functionaliteiten voor zelfbediening door gasten, leden en teams. Zo kunnen teams "prepaid" gebruik maken van hun eigen (wand)tap en het bestuur kan het verbruik van zaal, bar of individuele tap af laten rekenen d.m.v. een factuur of automatische incasso. Ook kunnen koffie- en vendingautomaten gekoppeld worden.

                                          Creo & Van Duijnen zelftap bar Creo cashless zelfbedieningsbar Creo cashless koffieautomaatCreo cashless vendingautomaat

                                          Fotos: Van Duijnen Horeca en Creo Betaalsystemen